Med en ny storsatsning tar Ellos nästa steg – från säljdriven e-handel till ett inspirerande livsstilsvarumärke. För första gången på flera år tar Ellos in en extern kommunikationsbyrå, den nya partnern The Bond, för att fördjupa relationen med kärnkunden och ladda varumärket med emotion.
I det nya konceptet Full of life, lyfter Ellos kvinnor som de är, eller vill vara, när de tillåter sig att sätta sig själva i första rummet. En hyllning till kvinnan mitt i livet som ofta glömmer bort sig själv.Något som stämmer väl överens med varumärket Ellos – som också det är fullt av liv. Här finns modet, inredningen och skönhetsprodukterna som förhöjer varje stund i livet, från vardag till fest.
– Att skapa en känsla kring Ellos som varumärke och bygga relation med vår målgrupp är otroligt viktigt, särskilt då vi är en onlineaktör utan möjlighet att möta kunden fysiskt. Full of Life handlar om att se och känna livet i alla dess skiftningar – styrka, värme, skratt och ibland kaos, säger Sofia Ekensten, varumärkesdirektör på Ellos.
– Konceptet är grundat i insikten om kvinnans längtan och behov. Hon är trött på att vara andra till lags och längtar efter stunderna som bubblar av energi, förväntan och glädje. När hon kan vara sig själv, fullt ut, säger Ebba Blomgren, AD på The Bond.
Kampanjen är det första gemensamma projektet sedan Ellos inledde samarbetet med den nya kommunikationspartnern The Bond. Arbetet är en del i Ellos utvecklade strategi som syftar till att fördjupa den känslomässiga relationen med kärnkunden som man valt att kalla ”kvinnan mitt i livet”.
– Efter år av tydligt produktfokus och säljdriven marknadsföring ger sig Ellos ut på en spännande varumärkesresa som bottnar i deras starka DNA. Nu ska fler kvinnor känna att Ellos är en självklar partner till välselekterat mode, inredning och skönhet, säger Therése Bohlén Kinn.
Reklamfilmen är regisserad av prisbelönta Sheila Johansson (Pine) och ackompanjeras av Lesley Gores klassiker You Don’t Own Me i en medryckande nytappning. Se filmen här.
Satsningen omfattar flera breda kanaler och digitala räckviddskampanjer.
Arbetsgrupp:
Ellos
Cédric Ménard, CMO
Sofia Ekensten, Brand Director
Sofia Karlsson, Head of Creative
Susanne Gröning, Creative Lead
Charlotte Ellsén, Creative Lead
Anna Röjland, Projektledare
Amanda Ternblad, Copywriter
Maria Ljungqvist, Copywriter
Daniel Hessel, AD
The Bond
Ebba Blomgren, AD
Emelie Martinsson, AD
Therése Bohlén Kinn, copywriter
Petur Olafsson, copywriter
Anna Kling Hult, projektledare
Martin Ahlgren, strateg
Madeleine Fransson Stöök, PR konsult
Pine
Sheila Johansson, regissör
Ida Larsson, producent
Joel Rostmark, exekutiv producent
Sara Dehlin, DOP
Sara Bille, fotograf
Sebastian Hammarberg, stylist
Sophia Bratt, set design
Gustav Karlström, musikproducent
Ring Ring Music supervision
Datum
November 2025
