Efter en pitchprocess tidigare i våras stod det klart att The Bond får uppdraget som Ellos nya kommunikationsbyrå. Samarbetet är redan inlett och den första kampanjen planeras att gå live under vintern.
Boråsbaserade Ellos Group – som innefattar Ellos, Jotex och Homeroom – är ett av Sveriges största e-handelsbolag. Med en historia i postorderbranschen som sträcker sig hela vägen tillbaka till 1947 har de lång erfarenhet av att sälja kläder och heminredning till svenska hem. Sedan ett par år tillbaka har strategin vässats för att lägga extra fokus på kärnkunden som Ellos kallar ”kvinnan mitt i livet”. Det är med avstamp i denna strategi som Ellos nu inleder ett nytt byråsamarbete.
”Det känns ärofyllt att få jobba med ett av Sveriges äldsta och mest älskade modevarumärken. Nu ska vi tillsammans fortsätta utveckla Ellos värld och allt vad den innehåller,” säger Ebba Blomgren, Art Director på The Bond.
Uppdraget är till en början fokuserat kring en större kampanj som syftar till att stärka kundernas känslomässiga relation till varumärket.
”Här på The Bond drivs vi av utveckling, och vi inspireras av Ellos vilja att stärka sitt varumärke genom något nytt. Vi kände direkt när vi träffades att vi delar såväl värderingar som drivkrafter vilket bådar gott för vårt framtida samarbete,” säger Malin Zetterlund, VD på The Bond.
De senaste åren har för The Bond varit kantade av stark tillväxt med flera nya medarbetare och uppdrag. Utöver Ellos har byrån inlett samarbeten med bland annat City Gross, Göteborgs Hamn, Aspen, Collector och Mush.
Datum
Oktober 2025
