Kampanjen ”Klara. Färdiga. Fest!” tar just nu plats runt om i Göteborg och är den andra kampanjen med The Bond, sedan byrån valts efter vinterns pitchprocess. Med ett färgglatt och fashioninspirerat formspråk vill man sammanfoga present- och festshopping inför alla stundande högtider.
Försommaren är högtids- och presenttider, med studenter, konfirmation, skolavslutning, bröllop och sommarfester som avlöser varandra. Och utifrån tanken om att ett besök i Nordstan innebär att man snabbt blir kalasklar är huvudbudskapet för sommarens kampanj: ”Klara. Färdiga. Fest!”.
– Nordstan är den självklara platsen för att på ett smidigt sätt säkra både feststilen och presenterna. Allt kan fixas på samma ställe. Ett besök här inför en fest är som att lägga sig i startgroparna och vara säker på att gå i mål på en riktigt bra tid. Förberedelser ska vara härliga och lustfyllda. Långt ifrån krav och stress över att inte hitta rätt, säger Sanna Dahl, marknadschef på Nordstan.
Som en del av kampanjen togs det lekfulla och sommarsprudlande mönstret ”Nordstan City Bloom” fram i samarbete med den lokala konstnären Hanna KL. I mönstret, som fungerar som fond för hela kampanjen, skymtas förutom Nordstans signifikanta röda färg även delar av element från arkitekturen och logotypens runda former.
– Jag hämtar ofta inspiration från mina resor till Los Angeles, men den här gången var det
roligt att bli influerad av något på hemmaplan, dessutom något som alla i Göteborg kan relatera till – Nordstan, säger Hanna KL.
Mönstret syns också på den klänning av papper, prydd med en enorm rosett som kostymören Anna Carlberg från Göteborgsoperan skapat till kampanjen för att manifestera mode och presenter i ett. Ytterligare en del av kampanjenens upplägg var den stora klädbytardagen Klara. Färdiga. Byt! som under maj engagerade flera hundra människor att byta in sina festkläder i Nordstan och på så vis bidra till en mer hållbar konsumtion.
Datum
Juni 2024
