Nordstan har efter genomgången pitch valt The Bond som ny kommunikationspartner. Samarbetet inleds med framtagning av en ny varumärkesplattform. Parallellt med detta strategiskt långsiktiga arbete kommer byrån att involveras i det löpande marknadsarbetet.
Nordstan är på en förändringsresa där varumärkesarbetet är en viktig pusselbit. Kännedomen om Nordstan är redan hög och nu handlar det om att bygga vidare på affärscentrumets styrkor för att skapa en attraktiv position för framtiden. The Bond har valts som Nordstans strategiska partner för detta arbete.
- The Bond visade under upphandlingen en stark förmåga att förstå vår nuvarande position och imponerade med sättet de kombinerar strategisk och kreativ kompetens. Nu ser jag fram emot att komma i gång med vårt samarbete på allvar. Tillsammans kommer vi att ta Nordstans varumärke till nästa nivå, säger Sanna Dahl, marknadschef Nordstan.
Parallellt med varumärkesarbetet kommer The Bond att bidra i det löpande marknadsarbetet som inkluderar framtagning av reklamkampanjer och mediaplanering. De kommer att vara involverade i allt från produktion av innehåll på hemsidan till marknadsföringsmaterial och skyltning i köpcentrumet.
- Vi är så glada över möjligheten att tillsammans med Nordstan utveckla varumärket och kommunikationen för en av Sveriges mest besökta platser. Här finns både strategiska och kreativa utmaningar och uppdrag, som passar en snabbfotad fullservice-byrå som vår. Teamet är redan igång med vårkampanjen och förberedelser inför kommande varumärkesarbete, säger Sandra Heaver, strateg på The Bond.
I teamet från The Bond deltar; Sandra Heaver, Strateg, Carl-Henrik Monrad-Aas, Planner, Nathalie González, Projektledare, Ebba Blomgren ochVanessa Jonasson, Art Directors, Annica Brinck, Copywriter och, Karin Larsson, PR.
Datum
Januari 2024
