Efterfrågan på att boka konferenspaket i Göteborg har aldrig varit större och få aktörer har musklerna att leverera enligt gästernas speciella önskemål. Men det kan Strawberry. Med hjälp av kommunikationspartnern The Bond lanserades en smart tjänst för konferensbokningar där ingen förfrågan är för svår att genomföra – Konferenshjälpen.
Konkurrensen om konferensgästerna har ökat i Göteborg. Många aktörer lockar med både standardlösningar och upplevelsebaserade möjligheter men ingen har gjort anspråk på positionen som den som skräddarsyr mötet. Den positionen har Strawberry länge nosat på och för att befästa den tog man hjälp av kommunikationspartnern The Bond och lanserade en unik tjänst för konferensbokningar under namnet ”Konferenshjälpen”. Genom att ringa ett enda nummer kan konferensgästerna få direktkontakt med Strawberrys bokningscenter som skapar just den typ av konferens som efterfrågas, hur konstig förfrågan än kan låta.
”Strawberry har något som konkurrenterna i Göteborg inte har: 12 unika hotell som kan erbjuda allt från lyxig cityupplevelse, havsnära boende, rum för många som kommer med bil och allt däremellan. Och nu även en direktkontakt som gör det enkelt att boka vilken konferens du än vill ha”, säger Cecilia Flodin, Head of Marketing Hotel Operations på Strawberry.
Flödet av konferenskommunikation är i regel generisk. För att sticka ut har Strawberry och The Bond skapat en lekfull lanseringskampanj som tar inspiration i unika och roliga förfrågningar från konferensgäster som hotellkedjan fått in genom åren. Med insikten om att allt är möjligt när man bokar konferens hos Strawberry har man skapat en serie annonser som synts i print, på brickborden på SJ och i sociala medier. Där syns en grupp människor på ett företag som konfererar i yogaställningar, bollhav och på spa.
”Kampanjen ska få människor att känna lust och inspiration kring möten och konferenser genom att skruva upp energin och humorn i kommunikationen. I stället för att känna att önskemål är besvärliga eller att det är krångligt att boka konferensen”, säger Emelie Martinsson, AD på The Bond.
Arbetsgrupp
Strawberry
Cecilia Flodin Head of Marketing Hotel Operations
Alice Von Geijer, Cluster Director Gothenburg
The Bond
Sandra Heaver, projektledare och kommunikationsstrateg
Emelie Martinsson, AD
Therése Bohlén–Kinn, Copywriter
Datum
Juli 2023
