I konkurrens med flera nordiska byråer blev The Bond i vintras byråpartner till Mush som är del av finska Snellman Group. Mush är den ledande producenten av raw food för hundar och katter i Norden och Europa. Med genuint intresse för sällskapsdjur brinner bolaget för bra husdjurkost. Ett intresse som The Bond delar.
– Från starten har vi på The Bond sagt att vi vill lämna världen i lite bättre skick än vi fann den. Det gäller självklart även sällskapsdjuren. Vi har åtminstone någon byråhund på kontoret varje dag som vi alla är extraföräldrar till. Idag är det Lucy, säger Malin Zetterlund, vd på The Bond.
Mush drivkraft är att ge alla hundar och katter naturlig, hälsosam mat så som de äter i vilt tillstånd – med nyttiga enkla råvaror fria från tillsatsämnen, konserveringsmedel och billiga utfyllnadsingredienser.
– Det faktum att jag redan köper Mush till mina hundar gjorde det extra roligt att bli inbjuden i pitchen, säger Malin. Men nu ser vi verkligen fram emot att bidra till att många fler husdjur får hälsosam och naturlig kost.
I ett första steg ska The Bond hjälpa till att stärka Mush varumärkesposition, ta fram långsiktiga kommunikationskoncept och visuell identitet. Målet är inte bara att ta egna marknadsandelar utan att få hela segmentet med råfoder ska växa på bekostnad av högprocessad hundmat.
– Vi ser inte de andra raw food företagen som konkurrenter utan som kollegor med samma målsättning, att erbjuda goda förutsättningar för starka och friska djur, säger Magnus Petterson, vd på Snellman Group, pet food division. Vi måste förstå att en hund är en hund, inte en människa eller en accessoar.
Datum
April 2025
